Wednesday, June 24, 2009

pukul 4 pagi...

pukul empat pagi...
aku tengah siapkn latihan handbook chem.
sedar x sedar dah 5 jam lebih aku berjaga.
entah kenapa,
aku rasa segar sangat.
aku layan blog org.
tp aku masih x bole tido


pukul lima pagi...
sinopsis ranjau tinggal separuh lagi.
mmg x sangka betul
sedang layan nasyid,
tetiba pulak ujan
lebat, sejuk dan menyegarkan
aku bersyukur ke hadrat ilahi
dan dengan tiba2...

aku tergerak nak buat qiam
aku pun terus balik bilik
roomet aku tgh tido kenyenyakan
aku sahur skit
dan terus ke surau


kat surau...
x de sape pun
aku pun terus ambik wudhu'
terus solat tahajjud
satu solat je
pastu aku terus tetido

lima setengah...
aku bangun dari tidoku
terlihat perempuan???
hantu?
bknlah.
cume jemaah muslimat yg sampai ke surau

pelik giler nape aku citer bende ni
tp aku nak bagitau
yg aku mmg ada niat nak qiam
lama dulu
mlm tu baru dikabulkn
mlm 24 haribln
tanggal 1 rejab


moralnye
andai kata kita berazam
Allah pasti akan makbulkn
andai kata kita berdoa
Allah pasti akan makbulkn
kerna Dia tuhan kita
dan kita hambanya

No comments: